نوشته شده توسط : ساخت بازار

روانی و کارآیی بتن چیست ؟

 

منظور از روانی و کارآیی بتن شکل پذیری بتن می باشد که توسط آزمایش اسلامپ بتن اندازه گیری می گردد. کارآیی و روانی بتن تاثیر زیادی در کیفیت و اجرای بتن دارد . بتن های با کارآیی کم می توانند باعث تراکم ناکافی بتن و صعوبت در اجرای بتن گردند. البته باید توجه داشت در همه آیین نامه های بتن میزان کارآیی بتن محدود گردیده است. چرا که کارآیی بالای بتن به منزله استفاده زیاد از آب بوده ( مگر اینکه از افزودنی های بتن استفاده گردد ) و این امر باعث کاهش دوام و مقاومت بتن می گردد. 

كاربرد زود گير بتن-كاربرد دير گير بتن-ترميم كننده بتن-ترميم كننده بتن چيست-انواع افزودني هاي بتن-افزودني هاي بتن چيستبتن هواساز-هواساز بتن-حباب زاي بتن- حباب زاي بتن چيست-بتن شاتكريت-بتن شاتكريت چيست-وزن مخصوص بتن

فوق روان کننده بتن با کاهش آب بتن باعث صرفه جویی در مصرف سیمان و سادگی عمل تراکم و اختلاط بتن می گردد. فوق روان کننده ها در مقایسه با روان کننده ها دارای اثر قوی تری هستند. این مواد ضمن حفظ انسجام بتن و بدون کاهش مقاومت آن باعث افزایش کارایی آن می شوند. علاوه بر این، این مواد قادرند آب مورد نیاز بتن را به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهند و مانع آب انداختن آن شوند؛ لذا باعث افزایش بسیار زیاد مقاومت بتن می شوند. توسعه ی آینده بتن وابسته به افزودنی های آن مخصوصا فوق روان کننده بتن است. در ساختمان بزرگراه ها برای کسب مقاومت اولیه بالا از فوق روان کننده بتن استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: